zondag 6 januari 2013

Waar is de slurf van Olifant?




Wijl mijn kleinkind zich oefent in kopvoeters tekenen breekt haar omi d'r hoofd om alles op een verloskundig rijtje te zetten want ze wil het professioneel aanpakken.
Dat is de situatie in België: een oververzadiging aan vroedvrouwen, zeg maar zelfstandige vroedvrouwen en het woord 'concurrentie' mogen we daarbij niet in de mond nemen, nee, we zijn 'collega's' van mekaar maar nergens is de strijd zo groot om een cliënt. En al zeker in 't Leuvense is de concentratie vroedvrouwen groot. Dus moet je wat om gezien of gehoord te worden want het is niet de bedoeling dat het bij één zwangere blijft, mijn handen vragen naar meer.
Alsof ik mezelf opnieuw moet uitvinden en schrikt me dat af? Belange niet, but first things first.
We gaan er een folder tegenaan gooien - liefst een oog-in-'t spingende - en die her en der op strategische plaatsen verspreiden...
Behalve die vroedvrouwtas ligt 't meeste materiaal nog in Frankrijk dus was ik in de wolken toen iemand me een zwangerschapsschijfje gaf, zo'n leuk ding.
Zeg me de eerste dag van je laatste menstruatie en ik voorspel je vermoedelijke bevallingsdatum.